VšĮ SISTEMINIŲ SPRENDIMŲ INSTITUTAS

  • Šeimos konsteliacijos
  • Psichologinis konsultavimas
  • Seminarai, paskaitos, mokymai

Kontaktai:
Tel.: +370 620 91691, +370 637 74700

el.p.: info@konsteliacijos.lt

 


lt ru
 
   
Struktūrinės konsteliacijos 2024-2025

STRUKTŪRINĖS KONSTELIACIJOS
Sisteminės fenomenologinės psichoterapijos, konsultavimo
ir į klientą orientuotų sisteminių konsteliacijų kontekste


strukturines konsteliacijos.jpg

VILNIUJE, nuo 2024 m. lapkričio 4 d.

Bendra programos apimtis – 324 akad. val., 1,5 metų laikotarpyje

 

Mokymai skirti: psichologams, psichoterapeutams, koučeriams, gerovės konsultantams, mediatoriams bei kitiems pagalbos, švietimo bei socialinių sričių specialistams ar besidomintiems


Taikymo galimybės

Kam naudinga
Programos apimtis
Kaina
Mokymų grafikas
Programos turinys
Dėstytojai
REGISTRACIJA

Struktūrinės konsteliacijos (vidinio pasaulio atvaizdų išdėstymai, vykdomi grupėje arba individualiai) – sukurtos trumpalaikės terapijos, orientuotos į sprendimą, pagrindu. Jų ypatybė ta, kad galima greitai prieiti prie to sprendimo, kuris yra svarbus žmogui.

Skirtingai nuo terapijos rūšių, kurios labiau orientuotos į dialogą, čia mes galime:

-       tiesiog pastatyti sprendimą (eksternalizuoti – t.y iškelti iš žmogaus vidaus į išorę vidinį jo atvaizdą)  ir atlikti žingsnį jo kryptimi. Struktūrinės konsteliacijos suteikia galimybę visų pirma pasiaiškinti savo santykį su tikslu – ar aš (mano vidinė asmenybė) galiu siekti savo tikslo, ar matau savo tikslą. Kokios kliūtys yra kelyje į tikslą, jas suvokti plačiau, kad rasti išeitis. Kokius žingsnius reikia atlikti tam, kad mano tikslas taptų matomas, pasiekiamas, ir kad aš būčiau sėkmingas, judėdamas link jo.

Dar daugiau –

-       struktūrinės konsteliacijos suteikia galimybę pastebėti bei tirti, kas gi yra „šėšėlyje" – kokia paslėpta tema, paslėpta prasmė yra tose temose, sunkumuose, kurios periodiškai iškyla mūsų kasdienybėje. Pavyzdžiui, būna, kad žmogui kartojasi problemos darbe. Jis nuolat papuola į situacijas, santykius su viršininku, kurios jam (jo manymu) yra neteisingos. Tai įvykus kelis kartus, žmogus savęs ima klausti: „Kas gi tai yra, kas slypi už šios temos?" Tuomet Struktūrinės konsteliacijos pasiūlo savo formatą – „Imkime, ir pamatykime paslėptą temą, kuri yra už to, kas vyksta" ir (pasirūpinus paslėpta tema) tai padės „probleminei" temai pasitraukti iš asmens gyvenimo.

Dar viena struktūrinių konsteliacijų galimybė –

-       darbas su dilemomis. Kuomet nepavyksta išsirinkti tarp vieno ir kito varianto, struktūrinės konsteliacijos siūlo dirbti naudojant  tetralemą. Tai – kuomet aš išplečiu savo asmenines pasirinkimo galimybes ir galiu matyti visą galimų sprendimų diapazoną. Ir rinktis jau nebe iš dviejų variantų, o iš didesnio kiekio, kurį ši konsteliacija suteiks galimybę pamatyti ir kiekvieną jų daugiau suprasti.

Struktūrinių konsteliacijų pagalba, galima

-       dirbti su simptomais. Procese galime pamatyti, kas sukuria psichosomatinę esmę ligoje ar kažkuriame, žmogaus turimame, sveikatos sutrikime (sudedamąją ligos dalį). Ir rasti bei atlikti reikiamą žingsnį nuo simptomo, ligos – link sveikatos.

Mūsų nesąmoningi vidiniai psichiniai, emociniai, dvasiniai procesai, tikslai bei lojalumai neretai aktyviai dalyvauja sveikatos sutrikimų bei ligų formavime ir palaikyme. Tam tikri psichikos ar kūno procesų sutrikimai gali turėti svarbią prasmę vidiniam pasauliui. Arba ta vidinė prasmė gali sąveikauti su sveikatos sutrikimu. Pavyzdžiui, kuomet yra nuosava ar iš sistemos (šeimos) kolektyvinės pasąmonės perimta kaltė, baimė, neturėjimas teisės į sveikatą, kančia, dvasinis skausmas, ar apribojimai, – tai asmens vidinį pasaulį orientuoja į tam tikrus psichikos ir kūno įvairių sistemų procesų pokyčius, silpninančius sveikatą. O neretai – taip „vadovauja" organų ir viso organizmo funkcijoms, kad būtų išreikštas ir palaikomas tam tikras simptomas ar sutrikimas, matomas konkrečiose ligose.

Juk esame girdėję panašius išsireiškimus būtent apie emocinę, dvasinę savijautą: „Kaip akmuo ant širdies...", nuodija mano gyvenimą", „kojos neneša, rankos nekyla", „pjauna širdį", „kvėpuoti neleidžia", „nevirškinu šito", „tai mane žudo", „jėgas atėmė" ir kt. Pagalboje dažnai matome šių vidinių pozicijų ryšį su sveikata, net jeigu jos seniai gyvenime pamirštos.

Todėl darbas su simptomais gali būti reikšmingas ne tik psichosomatinių simptomų atveju, bet ir padėti medicininiam gydymui, tvarkant asmens psichikos ir vidinio pasaulio įtaką organizmo funkcijoms.

Ir pagaliau, struktūrinės konsteliacijos suteikia galimybę

-       pamatyti giluminį, egzistencinį mūsų gyvenimo, asmenybės lygmenį. Tai tokios konsteliacijos, kurios padeda pamatyti save ir savo santykį su laiku bei su kokiu nors archetipiniu lygmeniu. Galime pamatyti savo asmenybines dalis, kaip pavyzdžiui, kūnas, siela ir protas (jų atvaizdą mūsų vidiniame pasaulyje). Galime atlikti žingsnius, kad susijungtume su kažkuriais esminiais, baziniais šio pasaulio suvokimais, kategorijomis, kaip pavyzdžiui, Tvarka, Meilė, Tėvystė, Santuoka, Žinojimas, Gyvenimas, Mirtis ir kt. Tam, kad visų pirma praturtintume savo patirtį, o antra – kad išspręstume kažkurias savo problemas šiuo nauju būdu iš kitos patirties, sąmonės lygmens.

TAIKYMO GALIMYBĖS

Papildydamos šeimos ir organizacines konsteliacijas, sisteminės struktūrinės konsteliacijos yra trečias efektyvus žmogiškųjų sistemų išdėstymo-tyrinėjimo būdas.

Jos atveria plačias taikymo galimybes ir variantus – nuo konsultavimo socialiniame darbe, švietime, koučinge, ugdyme bei veikloje, iki psichologo, psichoterapeuto kabineto ar grupės.

Struktūrinės konsteliacijos pagrinde yra naudojamos klausimų, susijusių ne su šeimos sistemomis, sprendimui. Juk ir pagalbos dažnai kreipiasi žmonės norintys išspręsti situaciją, sunkumą nesusijusį, ar „lyg nesusijusį" su šeimos klausimais. Tačiau ir šeimos klausimų sprendimų kelyje yra naudinga labiau suprasti savo dalis, tikslus, savo santykį ir modelius, tiek su vidiniais, tiek ir išoriniais gyvenimo elementais (pvz., pyktis, vienatvė, vyras/moteris, malonumas, meilė, šeima, santuoka, tėvystė, darbas ir t.t). Arba jų ryšį su situacija šeimoje.

Kadangi pagrindiniai sisteminių konsteliacijų principai yra labai panašūs visoms sistemoms, sprendimai, rasti vienoje sistemoje, dažniausiai teigiamai įtakoja ir kitas kliento sistemas. Tai – kuomet nauji sprendimai, sąveikos modeliai su savimi, savo dalimis, simptomais, pasirinkimais, kliūtimis bei kitomis kategorijomis, atsispindi ir mūsų santykių ir išgyvenimų pasikeitimais su kitais žmonėmis bei šeimos nariais.

Kontaktas su klientu ir pagalbos procesas

Struktūrinės konsteliacijos suteikia galimybę nenukrypti nuo klientų kalbos ir jų pasaulio įsivaizdavimo (kokiame kontekste, kokiais terminais, elementais kalbama apie problemą bei kas su kuo, kliento nuomone, gali būti susiję, yra priežastimi ar kliūtimi). Jos ypač naudingos tais atvejais, kuomet detalus kliento šeimos vidinio pasaulio nagrinėjamas yra nepriimtinas (dėl grupės kur vyksta darbas, dėl asmens  nepasiruošimo tam, ar kitų motyvų). Struktūrinės konsteliacijos suteikia galimybę konsultantui efektyviai padėti klientui atlikti žingsnius link reikiamo sprendimo, jeigu pats specialistas nėra pasirengęs šeimos vidinio pasaulio nagrinėjimui, terapijai, kaip pvz., koučeriui, soc.darbuotojui, pedagogui, asmenybės ugdymo, motyvacijos, priklausomybių konsultantui ir kt. O taip pat ir psichologui ar terapeutui, kuomet kliento šeimos psichologinis krūvis yra didelis. Dažnai net ir turint galimybę dirbti šeimos kontekste, klientui reikalingas sprendimas, kuris suteiktų aiškumą, įgalinimą, o tuo pačiu ir resursus „čia ir dabar, šiandien". Nes šeimos vidinių procesų transformacijai dažnai reikia daugiau laiko.

Darbas su skirtingais struktūriniais lygmenimis

Struktūrinės konsteliacijos remiasi ta svarbia sistemų teorijos išvada, pagal kurią ne tik žmonės yra priskiriami sistemoms (šeimos, organizacijos, komandos, grupės ir kt. sistemos), bet ir kuomet apie psichinius, mentalinius, dvasinius tarpusavio santykius/modelius kalbama, kaip apie elementų sistemas.

Psichinių, mentalinių ir transpersonalinių sistemų konsteliacijos vėl ir vėl mus veda link sankirtos taškų su socialinėmis sistemomis, pavyzdžiui ten, kur atsiskleidžia sąlytis su modelį formuojančiu šeimos kontekstu. Tokiu atveju, konsteliacijos eigoje yra galimas proceso perėjimas iš vieno lygmens į kitą (sisteminio lygmens pasikeitimas).

Pavyzdžiui, pradėję tirti klausimą „išsenku darbe, kyla pyktis..." (socialinis – veiklos bei psichikos procesų struktūriniai lygmenys), eigoje galime suvokti kad situacijoje atsispindi „paslėpta tema" – ryšys su tėvu (ar netgi perimtu mamos santykiu su jos tėvu – giminės lygmuo), dėl kurios vis dar stengiamasi įtikti tėvo nesąmoningam įvaizdžiui darbe. Atlikus minimaliai reikiamus žingsnius tėvo (mamos) atžvilgiu, kad būtų atskirti kontekstai (darbas šeimos lygmenyje), galime sugrįžti į pradinį – veiklos ir psichikos struktūrinius lygmenis ir suformuoti reikiamą modelį, rasti bei priimti resursus sėkmingam tolesniam asmens gyvenimui veikloje. Tokiu būdu struktūrinės konsteliacijos ir kontekstų keitimo pagalba galime reikšmingai padėti klausimo sprendime nesileidžiant į šeimos klausimų terapinį procesą. T.y. – greitai prieiti prie to sprendimo, kuris yra svarbus žmogui bei dirbti kontekste, kuriam jis yra pasirengęs. O jeigu bus reikalinga, su šeimos struktūros procesais klientas galės padirbėti jam tinkamu metu arba kitu specialistu.

Taip klientui priimtinu būdu galime tirti klausimus ir keisti struktūrinius lygmenis visose minėtose struktūrinių konsteliacijų darbo srityse (simptomai, egzistencinės, asmenybės dalys, tikslai, kliūtys, sunkumai, pasirinkimai, karjera ir t.t.). Todėl skirtingų specializacijų konsultantai ir terapeutai gali naudingai taikyti struktūrines konsteliacijas ar jų elementus, darbo su skirtingais asmens vidinio pasaulio elementais principus savo darbe.

REGISTRUOTIS
Grįžti į pradžią

KAM GALI BŪTI NAUDINGI MOKYMAI

Jeigu jums įdomus giluminis darbas su pasąmoniniais/nesąmoningais procesais ir norite konsteliacijų pagalba įsisąmoninti bei pagilinti savo santykį su savimi, kitais ir šiuo pasauliu, ir, tame tarpe, padėti kitiems, tuomet kviečiame jus į struktūrinių konsteliacijų mokymų programą. Čia mes tyrinėsime, rasime sprendimus ir praturtinsime savo patirtį tuo, ką patirsime struktūrinėse konsteliacijose – apie save, savo dalis, gyvenimą ir apie kitus.

Šiuose mokymuose mokysimės ir dirbsime su konsteliacija grupėje. Net jeigu jūs neplanuojate dirbti su žmonių grupe, o tik individualiai, mokymasis grupėje atlikti konsteliacijas padeda labiau suvokti, pajausti konsteliacijos ir vidinius asmens procesus, įsisavinti darbo metodus. Šiuos įgūdžius skirtingi specialistai integruoja į savo darbo kontekstą – individualiai, arba su grupe.

Baigus šiuos mokymus ir įvykdžius sertifikavimo reikalavimus,  suteikiama specialisto – konsultanto kvalifikacija, srityje „Struktūrinės konsteliacijos, sisteminės fenomenologinės psichoterapijos, konsultavimo ir į klientą orientuotų sisteminių konsteliacijų kontekste".

Siekiant tolesnio kvalifikacijos kėlimo, pakviesime į būsimus mokymus „Šeimos konsteliacijos" bei „Sisteminės konsteliacijos individualiame konsultavimo formate". Visi šie mokymai yra Sisteminės fenomenologinės psichoterapijos, konsultavimo ir sisteminių konsteliacijų krypties sudėtinės dalys.

PROGRAMOS APIMTIS

 

Bendra programos apimtis – 324 akad. val.

Tiems, kurie mokėsi šeimos konsteliacijų mokymų programoje (praėjo 1-2 modulius) – 276 akad. val.

Programą sudaro:

Įvadinis teorinis modulis – 2 dalys (6 dienos po 8 akad. val., viso 48 akad. val.)
Tik tiems, kurie nėra praėję 1-2 modulių šeimos konsteliacijų mokymų kurse. Šis įvadinis modulis – tai bendri šeimos konsteliacijų mokymų 1 ir 2 teorijos moduliai ir tiems, kurie vėliau norės mokytis šeimos konsteliacijų mokymuose, jų kartoti nereikės – bus užskaityti.

4 mokymų (teoriniai-praktiniai) moduliai po 3 dienas, savaitgaliais (12 dienų, po 8 akad. val., viso 96 akad. val.), susipažinimui su teorija, metodu ir asmeninės patirties įgijimui.

4 praktikos moduliai po 3 dienas, savaitgaliais (12 dienų, po 8 akad. val., viso 96 akad. val.) – darbas praktikos grupėse, su sertifikuotu konsteliacijų specialistu.

Savarankiškas darbas intervizijos grupėse – įgytų įgūdžių lavinimui (viso 20 akad. val.):
- 2 darbai kliento pozicijoje ir jų aprašymas;
- 2 darbai konsteliatoriaus pozicijoje ir jų aprašymas;
- 4 darbai stebėtojo pozicijoje ir jų aprašymas.

4 dienos savarankiškų darbų demonstravimui (2 savarankiški darbai konsteliatoriaus pozicijoje, stebint sertifikuotam specialistui-supervizoriui, viso 32 akad. val.).

4 supervizijų dienos (po 8 akad., val., viso 32 akad. val.) – egzaminas.

MOKYMŲ KAINA

Mokėjimas – dalimis (už konkretų modulį, kuriame dalyvaujama)

Įvadinis modulis – viena dalis (3 d.) – 240 Eur (80 eur/d.).

Mokymų modulis (3 d.)– 270 eur (
90 eur/d.). 

Praktikos modulis (3 d.) – 240 eur (80 eur/d.). 

Savarankiškas darbas intervizijos grupėse – nemokama

4 dienos savarankiškų darbų demonstravimui – 320 eur (80 eur/d.)

4 supervizijų-sertifikacijos dienos – 360 eur (90 eur/d.)



Švietimo ir socialinės srities specialistams – galimybė mokytis lengvatine kaina
(jei Jums reikalinga nuolaida, registruodamiesi pažymėkite pastabose).

.

 MOKYMŲ GRAFIKAS

Įvadinis modulis (1 dalis)2024.11.04-05, 16-21 val. online
ir 11.09, 10-19.30 val. gyvai Kaune  
(K. Daugėla)

Įvadinis modulis (2 dalis) – 2024.11.29-12.01, 10-18 val.
Kaune (K. Daugėla)

Įvadinis modulis skirtas tik tiems, kurie nėra praėję 1-2 modulių šeimos konsteliacijų mokymų kurse.
.

Tolimesni moduliai vyks Vilniuje, 10-18 val.:

1 modulis – 2024.12.13-15 (Vlad Syritsa, Latvija)
1 praktika – 2025.01.17-19 (Kazimieras Daugėla)

2 modulis – 2025.02.14-16
(Vlad Syritsa, Latvija)
2 praktika – 2025.03.28-30 (Kazimieras Daugėla)

3 modulis – 2025.05.16-18 (Olga Knjazeva, Estija)
3 praktika – 2025.06.13-15
(Kazimieras Daugėla)

Savarankiškų darbų demonstravimo modulis – datos derinamos

4 modulis – 2025.09.19-21 (Olga Knjazeva, Estija)
4 praktika ir Supervizijos – 2025.10-12 mėnesiais (datos derinamos)


Mokymų moduliai, kuriuos veda dėstytojai iš kitų šalių, vyks su vertimu
į lietuvių kalbą.

Atvykstantiems iš kitų miestų galime padėti vieniems su kitais susikooperuoti – bendram važiavimui į Vilnių
(jei Jums tai aktualu, pažymėkite registruodamisesi pastabose).

 

Švietimo ir socialinės srities specialistams – galimybė mokytis lengvatine kaina
(jei Jums reikalinga nuolaida, registruodamiesi pažymėkite apie tai pastabose). 

registruotis raudonas.png

Po registracijos papildomai su jumis susisieksime – patikslinsime dėl mokymų pradžios, vietos apmokėjimo ir kt.

PROGRAMOS TURINYS

 

Įvadinis modulis
Apima programos „Sisteminė fenomenologinė psichoterapija, konsultavimas ir šeimos konsteliacijos" 1-2 modulių teoriją.
Privalomas tik tiems, kurie nėra praėję 1-2 modulių šeimos konsteliacijų mokymuose.

Praėjus šį įvadinį modulį, vėliau norint mokytis šeimos konsteliacijų mokymuose, 1-2 modulių teorijos kartoti nebereikės – bus užskaityta.

Įvadinis modulis – 1 dalis

Modulio temų turinys:

1. Į klientą orientuotų konsteliacijų, kaip šeimos terapijos instrumento, kilmė ir istorija.

2. Pagrindas – sceninis darbas ir darbas su vaizdiniais.

3. Šiuolaikinės sisteminių konsteliacijų kryptys.

4. Pagrindinės psichoterapinės kryptys, idėjos, koncepcijos ir technikos, naudojamos šeimos ir kitose konsteliacijose.

5. Informacijos iš išorinio pasaulio atspindėjimo schema asmeninėje ir kolektyvinėje žmogaus atmintyje.

6. Supaprastintas žmogaus sąmonės modelis.

7. Kondensuotos žmogaus patirties sistemos socialinėse sistemose.

8. Pagrindinės sąvokos, naudojamos šeimos terapijoje, taikant šeimos konsteliacijas.

9. Ryšiai socialinėse (šeimos) sistemose ir pagrindiniai jų tipai.

10. Su kokiomis socialinėmis sistemomis dirbant naudojamos į klientą orientuotos šeimos konsteliacijos.

11. Kaip mes funkcionuojame gyvenime ir ką matome konsteliacijose.

12. Ryšiai tarp išorinio ir vidinio (nesąmoningo) žmogaus pasaulio.

13. Ryšio pavyzdys tarp žmogaus bei jo dabartinio vaidmens ir dviejų ankstesnių vaidmenų,

14. Žmogaus ir jo atminties klodų sąsajos bei nesąmoningas kliento praeities šeimų modelių atkūrimas (rekonstrukcija) dabartinėje jo šeimoje.

15. Supaprastintas asmenybės modelis sisteminiame darbe su nesąmoningu.

16. Žmogaus atminties (nesąmoningo) sluoksniai.

17. Šeimos konsteliacijos er̃dvės ir jų tarpusavio ryšiai.

18. Ryšiai, veikiantys į klientą orientuotoje šeimos konsteliacijoje.

19. Svarbiausi skirtumai tarp į klientą orientuotų konsteliacijų ir kitų sisteminių konsteliacijų.

20. Į klientą orientuotoje šeimos konsteliacijoje naudojami elementai ir sąvokos.

21. Informacijos gavimas iš atstovų.

22. Taisyklės atstovams.

23. Išėjimo iš vaidmens ritualai.

24. Vaidmenų grąžinimo konsteliacija.

25. Sisteminiai principai, veikiantys šeimos ir giminės sistemose.

26. Kas yra sprendimas.

27. Sprendimo ženklai.

28. Pagrindiniai darbo etapai į klientą orientuotoje konsteliacijoje. 1 etapas. Sisteminis interviu su klientu.

29. Klientų tipų klasifikacija, į klientą orientuotoje šeimos konsteliacijoje.

 

Įvadinis modulis – 2 dalis

2-4 etapai. Sceninis-konsteliacinis darbas su vaizdiniais.

Modulio temų turinys:

1. 2 Etapas. Pirminio vaizdinio konsteliacija.

2. Faktai ir fenomenai. Į ką reikia atkreipti dėmesį dirbant su pirminiu konsteliacijos vaizdiniu.

3. Cirkuliari atstovų apklausa į klientą orientuotoje konsteliacijoje.

4. 3 Etapas. Kliento sistemos tyrimas ir sprendimo paieška.

5. Pagrindinės technikos, naudojamos konsteliacijoje.

6. Bazinis idealus tėvų šeimos sistemos vaizdinys konsteliacijose.

7. Galimos resursinės vaikų pozicijos, tėvų figūrų atžvilgiu, konsteliacijose.

8. Kontekstų pernešimas.

9. Vaidmens, priklausančio kitam žmogui iš ankstesnės motinos šeimos sistemos, pernešimo jos vaikui mechanizmas.

10. Vaidmens (pozicijos), priklausančios kitam asmeniui jo santykiuose su mama, persipynimo mechanizmas vaike.

11. Darbo su pernešimais ir persipynimais tvarka  konsteliacijoje.

12. Į ką turėtų atkreipti dėmesį terapeutas (konsultantas), dirbdamas su pirminiu kliento vaizdiniu į klientą orientuotoje konsteliacijoje.

13. Pagrindinės terapeuto (konsultanto) pozicijos konsteliacijoje.

14. 4 etapas. Konsteliacijos užbaigimas.

15. Konsteliacija vaidmenų grąžinimui.

 

1 modulis

Įvadas į darbą su į klientą orientuotomis struktūrinėmis konsteliacijomis. Pagrindiniai STR konsteliacijos formatai. Paslėptos temos konsteliacija. Problemos konsteliacija.

Į klientą orientuotų struktūrinių konsteliacijų ištakos.

Pagrindinės psichoterapinės kryptys, idėjos, koncepcijos ir technikos, naudojamos į klientą orientuotuose struktūrinėse konsteliacijose.

Pagrindinės sąvokos ir elementai, naudojami struktūrinėse konsteliacijose.

Supaprastintas asmenybės modelis sisteminiame darbe su nesąmoningu.

Į klientą orientuotos konsteliacijos er̃dvės ir santykiai tarp jų.

Ryšiai, veikiantys į klientą orientuotoje konsteliacijoje.

Pagrindiniai skirtumai tarp į klientą orientuotų konsteliacijų nuo kitų sisteminių konsteliacijų.

Sprendimas. Sprendimo požymiai.

Poliariškumų ratas. Mokymosi ratas (klaidų ratas).

Informacijos gavimo iš atstovų ypatumai. Taisyklės atstovams.

Pagrindinės technikos (būdai), naudojami dirbant su struktūrine konsteliacija.

Išėjimo iš vaidmens ritualai. Konsteliacija vaidmenų grąžinimui.

Cirkuliari atstovų apklausa.

Elementų, sričių ir aspektų rūšiavimas.

Kontekstiniai susisluoksniavimai.

Paslėptos (tikrosios) temos konsteliacija.

Problemos fokusas.

Judėjimo kryptis arba tikslas.

Kliūtis, kaip paslėptas būsimas resursas ir/ arba neįsisąmoninta apsauga.

Resursai. Paslėpta nauda. Būsima užduotis.

 

2 modulis

Pagrindiniai Struktūrinės konsteliacijos formatai. Priartėjimo prie tikslo konsteliacija. Sprendimo (Stebuklo) konsteliacija. Tetraleminių konsteliacijų rūšys.

Priartėjimo prie tikslo konsteliacija.

„Stebuklingas" klausimas.

Kontekstinis užtvirtinimas.

Klausimai apie problemos išimtis.

Sprendimo konsteliacija.

Paprasta ir išplėstinė Tetralema.

Pozicijų suderinimo variantai dilemoje.

Struktūrinio lygmens pakeitimas naudojant paprastos Tetralemos pavyzdį.

Dvifokusinė tetralema.

 

3 modulis

Į klientą orientuotos simptominės konsteliacijos.

Į klientą orientuotos simptominės konsteliacijos.

Problemos-sprendimo konsteliacija.

Simptomo-sveikatos konsteliacija (pilna simptominė konsteliacija).

Simptomas ir su juo susijusios sistemos.

Pokyčių dilemos tyrinėjimas.

Resursai fokusavimuisi iš skirtingų sistemų, iš skirtingo laiko.

Kūno sistemos (sistemų) konsteliacija.

Darbas su simptomais išplečiant kontekstą, vietoje įprasto teiginio: „Jis turi išeiti".

 

4 modulis

Į klientą orientuotų struktūrinių konsteliacijų taikomieji  formatai.

Trivienės žmogaus smegenys.

Triaspektis žmogaus modelis. Kūnas-siela-protas.

Triaspektis tarpusavio sąveikos modelis.

Triaspektė santykių konsteliacija.

Triaspektė (Kūnas-Siela-Protas) konsteliacija.

Problemos-Sprendimai ir jų konsteliacijos.

Idealiai tipiškų vaizdinių variantai.

Autopoetinė konsteliacija (Z. Essen).

Miego fazės ir struktūra. Sapno konsteliacija.

Pasakos konsteliacija.

Žmogaus gyvenimo ciklas.

Egzistencinė konsteliacija.

Įsitikinimų poliariškumų konsteliacija.

Resursai klientui iš skirtingų laikmečių.

 

Savarankiškų darbų demonstravimo modulis (vyksta tarp 3 ir 4 modulių).

Mokymų dalyviai demonstruoja du savarankiškus terapinius darbus. Gaudami dėstytojo ir kitų dalyvių pasidalinimus, koreguoja ir įtvirtina programoje įgytus praktinius gebėjimus ir įgūdžius.

Aptariamas sisteminių, konsteliacinių principų įgyvendinimas įvairiuose kontekstuose ir kasdieniame mokymo dalyvių darbe. Vyksta darbas su sisteminio konsultanto (terapeuto) darbo stiliumi.

 

Intervizijos grupės

Mokymų programa apima darbą intervizinėse grupėse. Intervizinė grupė - profesinės paramos ir augimo grupė, skirta dalyvių savarankiškam mokymo proceso metu įgytų žinių, gebėjimų ir praktinių įgūdžių ugdymui. Taip pat bendravimui ir keitimuisi patirtimi. Atlikdami pratimus, konsteliacijas, dalyviai tyrinėja savo asmeninius klausimus, temas, tuo gaudami jų sprendimus, reikšmingas įžvalgas.

Dalyvavimas intervizijų grupėse yra privalomas reikalavimas sertifikavimui.

 

Galutinė supervizija (sertifikacija)

Supervizija grupėje numato programos „Į klientą orientuotos struktūrinės konsteliacijos" dalyvių mokymosi procese įgytų praktinio darbo su klientu ir savarankiško struktūrinės konsteliacijos vedimo gebėjimų bei įgūdžių demonstraciją, su tikslu:

• nustatyti, mokymų dalyvio pagrindinių sisteminės terapijos ir į klientą orientuotų struktūrinių konsteliacijų būdų ir technikų įvaldymo lygį;

• galimų sunkumų ir „aklųjų dėmių" savarankiškame mokymų dalyvio darbe su klientu, išsiaiškinimas;

• Grįžtamasis ryšys iš mokytojų-supervizorių su rekomendacijomis galimų sunkumų pašalinimui.


Kurso dėstytojai: 

 

v-syritsa.png Vlad Syritsa, Latvija
https://rasstanovki.lv

Psichologas-psichoterapeutas, kviestinis mokymų programų specialistams vedantysis-supervizorius.
Specializacija: geštalto terapija, psichodrama, EMDR, sisteminė fenomenologinė psichoterapija (konsteliacijos). 

 


kazimieras d. daugela.jpgKazimieras D. Daugėla 
http://www.konsteliacijos.lt

Sisteminės-fenomenologinės psichoterapijos terapeutas ir mokymų specialistams vedantysis, sisteminio organizacijų konsultavimo specialistas, Sisteminių sprendimų instituto vadovas.

 

 

olga knjazeva-2022.jpgOlga Knjazeva, Estija
http://epkaest.com

Psichologė, šeimos konsultantė, sisteminė terapeutė, 
kviestinė mokymų programų specialistams vedančioji-supervizorė,  sisteminių konsteliacijų mokymų Estijoje organizatorė ir vedančioji, Talino sisteminių sprendimų ir konsultavimo instituto vadovė.  

 

 
Susipažinti su konsteliacijų metodu galite atvirose grupėse, kuriose vyksta terapiniai darbai su klientais...  Skaityti plačiau
 

 

 

VšĮ Sisteminių sprendimų institutas, Vilnius
www.konsteliacijos.lt