Dėl ko reikalingi ilgalaikiai MAK (metaforinės asociatyvinės kortelės) mokymai? Įprastai tokie klausimai būna lydimi svarių argumentų:
• Pažiūrėjau video apie darbą su santykiais, emocijomis, pinigų srautu, moteriškumo ugdymu ir t.t. – viskas paprasta, jau praktikuoju.
• Perskaičiau keletą knygų apie darbą su MAK – jose viskas parašyta: atsiverčiu reikiamos technikos aprašymą ir užduodu klientui klausimus pagal pateiktą sąrašą.
• Prie kiekvieno kortelių rinkinio yra instrukcijos, kurių pilnai pakanka.
Tačiau kuomet veiksmas pasisuka link realaus darbo,
argumentai pavirsta klausimais:
• Vedančiajai viskas ėjosi taip lengvai ir greitai, o man taip nepavyksta. Dėl ko?
• Parašyta aiškiai, tačiau aš neturiu to kortelių rinkinio, kuris nurodytas knygoje. Ką tokiu atveju daryti?
• Užduodu klausimus, o klientas: „Nežinau, nesuprantu, tai ne apie mane...“ Ir ką tuomet daryti?
Taigi, kam ir dėl
ko reikalingos sisteminės ir gilios darbo metaforinėmis asociatyvinėmis
kortelėmis žinios, kurias mes siūlome metų trukmės mokymų kurse?
Tiems, kurie:
• Žiūri į MAK, kaip į rimtą psichoanalitinį instrumentą.
• Nori suprasti visas kortelių panaudojimo subtilybes.
• Nesižavi pasiūlymais „per 4 valandas online įvaldyk 1001 techniką“.
• Supranta, kad klientas – tai gyvas žmogus, intensyviai pergyvenantis, patenkantis į stuporą, atkakliai besipriešinantis ir kt.
• Žino, kokią reikšmę turi tiksliai ir aiškiai suformuluotas klausimas.
• Jau pridarė klaidų šiame „paprastame darbe“, tačiau nori tobulėti.
• Nori profesionaliai orientuotis šimtuose rinkinių, o ne pirkti viską iš eilės (nes o jeigu prireiks būtent to rinkinio?)
• Nori išmokti dirbti su kliento užklausa, o ne su kortelių rinkiniu (kortelės – viso labo tik vaizdai, o dirbame mes su tema, ir, žinant principus, galima dirbti su reikiama tema naudojant bet kokį rinkinį).
• Nori praktiškai atidirbti sudėtingiausius momentus nedidelėje grupėje ir gauti grįžtamąjį ryšį.
• Supranta, kad MAK – ne magija, o kruopštus ir apgalvotas darbas, reikalaujantis žinių ir patirties.
Kiekvieno
mokymų modulio metu, dalyviai trumpai susipažįsta ir patiria įvairias darbo metaforinėmis
kortelėmis galimybes – kiek tą padaryti leidžia laikas ir realios dalyvių
įsisavinimo galimybės. Realiam darbui su klientais reikia žymiai daugiau
patirties, įgūdžių, savo klaidų taisymų. Nauji klientai, netikėtos situacijos
ir realūs atvejai iškelia vis naujus iššūkius. Be pakankamų įgūdžių, net ir praėjus
nemažai mokymų, „bandyti" su realiu klientu kažką kito, naujo, ypač jei
jis jau yra įtampoje, nėra taip paprasta.
Praktikos
modulių dienos skirtos būtent šiems įgūdžiams formuoti, gebėjimams įtvirtinti.
Čia, dirbdami porose ar mažose grupelėse, dalyviai ne tik gali laisviau bandyti
įvairias darbo metaforinėmis kortelėmis technikas, bet turi ir vedančiosios
palaikymą, korekcijas, patarimus ir pastebėjimus.
Praktikos
metu vyksta ir grupinės supervizijos, kurių metu visi kartu stebėdami vykstantį
vienos poros darbo procesą mokosi, semiasi patirties.
Labai
svarbi praktikos dalis – ta, kad dalyviai vieni kitiems tampa klientais, kas kažkam
gali tapti net rimtu terapiniu procesu. Ši patirtis labai padeda sprendžiant
įvairius asmeninius, šeimos klausimus, mažinant problemų skaičių, auginant savo
asmeninį potencialą ir atskleidžiant naujas galimybes.
Praktikos
metu kiekvienas dalyvis eina savo tempu ir gyliu, kiek leidžia jo asmeninės galimybės, o kiti mokosi tai palaikyti.
Parengta pagal:
Daiva Čepulytė
„Apie MAK mokymus ir intervizines praktikos grupes"
Nataliya Buravtsova
„Kam ir dėl ko reikalingas bazinis MAK kursas"