VšĮ SISTEMINIŲ SPRENDIMŲ INSTITUTAS

  • Šeimos konsteliacijos
  • Psichologinis konsultavimas
  • Seminarai, paskaitos, mokymai

Kontaktai:
Tel.: +370 620 91691, +370 637 74700

el.p.: info@konsteliacijos.lt

 


lt ru
 
   
Kam ir dėl ko reikalingi ilgalaikiai MAK mokymai?
KAM IR DĖL KO REIKALINGI ILGALAIKIAI MAK MOKYMAI?

 

mak.jpg

 

Dėl ko reikalingi ilgalaikiai MAK (metaforinės asociatyvinės kortelės) mokymai? Įprastai tokie klausimai būna lydimi svarių argumentų:


•  Pažiūrėjau video apie darbą su santykiais, emocijomis, pinigų srautu, moteriškumo ugdymu ir t.t. – viskas paprasta, jau praktikuoju.

•  Perskaičiau keletą knygų apie darbą su MAK – jose viskas parašyta: atsiverčiu reikiamos technikos aprašymą ir užduodu klientui klausimus pagal pateiktą sąrašą.

•  Prie kiekvieno kortelių rinkinio yra instrukcijos, kurių pilnai pakanka.

Tačiau kuomet veiksmas pasisuka link realaus darbo,
argumentai pavirsta klausimais:


•  Vedančiajai viskas ėjosi taip lengvai ir greitai, o man taip nepavyksta. Dėl ko?

• Parašyta aiškiai, tačiau aš neturiu to kortelių rinkinio, kuris nurodytas knygoje. Ką tokiu atveju daryti?

• Užduodu klausimus, o klientas: „Nežinau, nesuprantu, tai ne apie mane...“ Ir ką tuomet daryti?

 

Taigi, kam ir dėl ko reikalingos sisteminės ir gilios darbo metaforinėmis asociatyvinėmis kortelėmis žinios, kurias mes siūlome metų trukmės mokymų kurse?

 

Tiems, kurie:


•  Žiūri į MAK, kaip į rimtą psichoanalitinį instrumentą.

•  Nori suprasti visas kortelių panaudojimo subtilybes.

•  Nesižavi pasiūlymais „per 4 valandas online įvaldyk 1001 techniką“.

• Supranta, kad klientas – tai gyvas žmogus, intensyviai pergyvenantis, patenkantis į stuporą, atkakliai besipriešinantis ir kt.

•  Žino, kokią reikšmę turi tiksliai ir aiškiai suformuluotas klausimas.

•  Jau pridarė klaidų šiame „paprastame darbe“, tačiau nori tobulėti.

• Nori profesionaliai orientuotis šimtuose rinkinių, o ne pirkti viską iš eilės (nes o jeigu prireiks būtent to rinkinio?)

• Nori išmokti dirbti su kliento užklausa, o ne su kortelių rinkiniu (kortelės – viso labo tik vaizdai, o dirbame mes su tema, ir, žinant principus, galima dirbti su reikiama tema naudojant bet kokį rinkinį).

• Nori praktiškai atidirbti sudėtingiausius momentus nedidelėje grupėje ir gauti grįžtamąjį ryšį.

• Supranta, kad MAK – ne magija, o kruopštus ir apgalvotas darbas, reikalaujantis žinių ir patirties.

 

Kiekvieno mokymų modulio metu, dalyviai trumpai susipažįsta ir patiria įvairias darbo metaforinėmis kortelėmis galimybes – kiek tą padaryti leidžia laikas ir realios dalyvių įsisavinimo galimybės. Realiam darbui su klientais reikia žymiai daugiau patirties, įgūdžių, savo klaidų taisymų. Nauji klientai, netikėtos situacijos ir realūs atvejai iškelia vis naujus iššūkius. Be pakankamų įgūdžių, net ir praėjus nemažai mokymų, „bandyti" su realiu klientu kažką kito, naujo, ypač jei jis jau yra įtampoje, nėra taip paprasta.

Praktikos modulių dienos skirtos būtent šiems įgūdžiams formuoti, gebėjimams įtvirtinti. Čia, dirbdami porose ar mažose grupelėse, dalyviai ne tik gali laisviau bandyti įvairias darbo metaforinėmis kortelėmis technikas, bet turi ir vedančiosios palaikymą, korekcijas, patarimus ir pastebėjimus. 

Praktikos metu vyksta ir grupinės supervizijos, kurių metu visi kartu stebėdami vykstantį vienos poros darbo procesą mokosi, semiasi patirties. 

Labai svarbi praktikos dalis – ta, kad dalyviai vieni kitiems tampa klientais, kas kažkam gali tapti net rimtu terapiniu procesu. Ši patirtis labai padeda sprendžiant įvairius asmeninius, šeimos klausimus, mažinant problemų skaičių, auginant savo asmeninį potencialą ir atskleidžiant naujas galimybes.

Praktikos metu kiekvienas dalyvis eina savo tempu ir gyliu, kiek leidžia jo asmeninės galimybės, o kiti mokosi tai palaikyti.

 

 

Parengta pagal:
Daiva Čepulytė
„Apie MAK mokymus ir intervizines praktikos grupes"

Nataliya Buravtsova
„Kam ir dėl ko reikalingas bazinis MAK kursas"