|
|
Integratyvioji Traumų Terapija 2021-2023 |
INTEGRATYVIOJI TRAUMŲ TERAPIJA
2021-2023
internetu (online)
Konsultavimo ir sisteminių sprendimų instituto IKSR (Maskva) programa, skirta kvalifikacijos kėlimui: psichologams, psichoterapeutams, gydytojams, socialiniams darbuotojams, pedagogams, psichologijos studentams bei kitiems pagalbos sričių specialistams.
Ne specialistams (asmeniniam augimui) – keletas žmonių galės dalyvauti po atskiro pokalbio.
Jei praleidote pirmą (-us) modulį (-us), tačiau norėtumėte dalyvauti mokymuose,
siųskite užklausas el.paštu: info@konsteliacijos.lt
|
Programos
tikslas: pažintis su teoriniais traumų terapijos pagrindais, į resursus
orientuotos terapinės pozicijos formavimas, traumų terapijos praktinio darbo
mokymąsis ir įgūdžių įsisavinimas.
Kadangi psichologinių traumų
terapijos procese svarbu ne tik žinios, o ir praktinių gebėjimų, įgūdžių
įvaldymas, bei paties terapeuto asmeninis potencialas darbui su trauma, šiuose
mokymuose yra nemažai praktikos,
supervizijų, ir asmeninė terapija traumų terapijos kontekste.
Mokymuose dalyviai įgyja ir
asmeninio profesinio perdegimo profilaktikos instrumentus, mokosi jais
naudotis.
Kiekvieno modulio
teorinė ir praktinė medžiaga papildo prieš tai buvusių modulių medžiagą.
Pradžioje dalyviai gauna bendrą teorinį ir praktinį supratimą apie darbo su
trauma modelį. Vėliau jis išplečiamas, praturtinamas ir paverčiamas gyvu darbo
su trauma algoritmu.
Programos paskirtis,
auditorija
Gautos žinios ir įgūdžiai yra
naudingi visiems, kurie dirba su žmonėmis, kaip jų pagalbininkai. Požiūris,
pateikiamas šioje programoje ir darbo su įvairiomis psichinės traumos rūšimis
technikos praplės bet kurios psichoterapijos krypties ar praktinio
konsultacinio darbo specialisto galimybes ir sukurs saugų pagrindą tolimesniam
praktiniam darbui.
Mokymai bus naudingi ne tik įvairių
sričių psichoterapeutams, psichologams, o taip pat ir kitų pagalbos profesijų
specialistams ne tik profesinėje veikloje, bet ir asmeniškai.
Mokymo forma
Mokymai ir praktika grupelėse internetu (online) - maždaug kartą per mėnesį,
savaitgaliais, o taip pat, ir savarankiškas darbas. Esant galimybei planuojama
kelios sesijos gyvai, Vilniuje.
Mokymai vyks rusų kalba. Dalyviams pageidaujant, bus vertimas į lietuvių kalbą.
|
PROGRAMOS STRUKTŪRA
I. MOKYMOSI MODULIAI:
5
teoriniai-praktiniai moduliai. Tai pagrindiniai moduliai -
teorijos, metodo, technikų mokymąsis, asmeninės patirties įgijimas.
Kiekvienas modulis susideda iš 2
dalių, vykstančių kas 2 mėnesius
po 2 dienas. Viso - 5
moduliai po 2 dalis, po 16 akad.val., viso 160 akad.val.
6-as modulis. Galutinės
sertifikacijos-supervizijų modulis - 2 dalys po 2 dienas, praktinio
darbo supervizijos formate, skirtos „aklų dėmių" ir trūkumų atradimui,
korekcijai bei sertifikacijai - 32 akad val.
Pilnai
sertifikacijai taip pat privaloma:
II. PRAKTIKUMAI - dalyvavimas praktinėse traumų terapijos sesijose ir asmeninis praktikavimąsis. Po kiekvienos modulio dalies, viso - 10 vnt po 6 akad val., viso - 60 akad. val.
III. SAVARANKIŠKAS DARBAS intervizinėse grupėse - 32 akad val.
IV. ASMENINĖ TERAPIJA traumų terapijos kontekste - 40 akad. val. (30 sesijų po 1 val.)
V. INDIVIDUALIOS UŽDUOTYS - pagal poreikį.
Bendra
programos trukmė - 324 akad. val. 2 metų laikotarpyje.
1-as modulis vyko 2021 m. lapkričio 13-14 d., tačiau jei praleidote pirmą (-us) modulį (-us), tačiau norėtumėte dalyvauti mokymuose, siųskite užklausas el.paštu: info@konsteliacijos.lt
Galima dalyvauti pradiniuose moduliuose ir vėliau apsispręsti, ar dalyvausite pilnoje programoje.
žiūrėti MOKYMŲ TVARKARAŠTĮ
|
PLATESNIS MOKYMŲ PLANO APRAŠYMAS
Darbo su kūnu
aspektas mokymuose.
Nors su į kūną orientuoto darbo
su trauma mokymams yra skirtas atskiras modulis, kūno praktika yra sutinkama
kiekviename programos modulyje. Pratimai su kūno patyrimu kiekviename modulyje
yra nukreipti formuoti ir vystyti pagrindinius kūno resursus darbui su
psichologine trauma- gebėjimą būti įžemintu, centruotu, suvokti savo ribas. Tai
logiškai papildo pateikiamą keturfazį darbo su trauma modelį. Įgyta patirtis
praplės psichologinio-terapinio darbo galimybių su kūnu arsenalą ir taps
naudinga pačiam terapeutui, o taip pat galės būti naudojama kaip kūno technika
bet kuriame psichologinės pagalbos, terapijos formate.
Programa paremta šių krypčių
metodologija ir technikomis:
- Psichodinaminė vaizduotės traumos
terapija (Psychodynamic imaginative trauma therapy: Luise Reddemann).
- Somatinis patyrimas (Somatic
Experiencing: Peter A. Levine).
- Integralinė somatinė psichoterapija
(Integral somatic psychotherapy: Raja Selvam).
- Kūno-Proto geštalto terapija (BodyMind
gestalt therapy (BMGT): Arye Burshtein).
- Sisteminė-fenomenologinė
psichoterapija ir sisteminės konsteliacijos dirbant su tėvų-vaikų, partnerių
santykiais; psichosomatika, vidine asmenybės struktūra, prieraišumo
sutrikimais, psichinėmis traumomis (Gunthard Weber, Hunter Beaumont, Stephan
Hausner, Gunhild Leila Baxa, Ursula Franke-Bryson, Franz Ruppert, Freda Eidmann).
- Psichodrama ir sociometrija (Psychodrama
and sociometry: Jacob Levy Moreno, Marcia Karp, Grete Leutz).
- Šokio judesio terapija (Dance
movement therapy: Marian Chace, Mary Wigman, Trudi Schoop, Mary Whitehouse).
- Bodinamika - Somatinė raidos
psichologija (The Bodynamic - Somatic Developmental Psychology: Lisbeth Marcher).
|
I. MOKYMOSI MODULIAI - TEMOS:
1. Įvadas į traumos terapiją.
Darbo su trauma pagrindai. Terapinė pozicija. Retraumatizacijos profilaktika.
Keturfazis darbo su trauma modelis. Diagnostikos
fazė. Stabilizacijos fazė.
2. Darbo su kūnu svarba ir galimybės
traumų terapijoje. Atsargumas darbe su kūnu. „Kūno mąstymo" formavimas.
Retraumatizacijos profilaktika.
3. Stabilizacijos
fazė. Darbas su ego būsenomis stabilizacijos fazėje. Vaidmenų klasteriai.
4. Konfrontacijos su trauma fazė.
Konfrontacijos su trauma prielaidos. Konfrontacijos su trauma technikos. Ūmios psichologinių
traumų fazės, pasireiškimo formos.
5. Integracijos fazė. Sceninių
technikų naudojimas įvairiose darbo su trauma fazėse. Sisteminių konsteliacijų
ir psichodramos metodų naudojimas. Darbo su emocinės, psichologinės, fizinės ir
seksualinės prievartos traumomis ypatumai.
6. Praktiniai darbai prižiūrint
supervizoriui, procesų analizė. Galutinė sertifikacija.
Su išsamiu
programos turiniu galite susipažinti ČIA
II. PRAKTIKUMAI - dalyvavimas praktinėse traumų terapijos
sesijose ir asmeninis praktikavimąsis.
Po kiekvienos modulio dalies, viso - 10 vnt po 6 akad val., viso - 60 akad.val.
Šis praktikumas - tai mokymasis
iš praktinio savo ir kitų darbo bei terapeuto profesinės tapatybės palaikymas.
Dalyviai pakaitomis dirba tarpusavyje, pagal poreikį kreipdamiesi pagalbos į
grupę ir vedantįjį. Daug dėmesio skiriama terapeuto palaikymui darbo procese ir
po jo. Kiekvienos terapijos sesijos proceso analizė suteikia terapeutui grupės
ir vedėjo paramą, suvokimą jo „aklųjų vietų" ir tai, kaip jis gali save palaikyti
darbo metu ir po jo. Klientui - padeda pradirbti sesijoje iškeltą medžiagą,
prasidėjusius procesus. Stebėtojai turi galimybę mokytis iš kitų patirties.
III. SAVARANKIŠKAS DARBAS intervizinėse grupėse. 32 akad.val
Savarankiški susitikimai mažose grupelėse po kiekvieno modulio po 4 akad val.
Tikslas - pratimų, gautų modulyje atlikimui ir gebėjimų lavinimui.
Kiekviena grupė privalo gauti dvi supervizijas per
visą mokymosi laiką.
IV. ASMENINĖ TERAPIJA. 40 akad. val. (30 sesijų po 1 val.)
Privaloma sąlyga sertifikacijai -
asmeninė individuali terapija arba asmeninė terapija grupėje
mokymosi proceso metu - traumų terapijos kontekste. Tai palaiko
studentus mokymosi procese ir suteikia galimybę pamatyti, pajausti traumos
terapeuto darbą. Studentams yra pateikiamas sertifikuotų traumos terapeutų
sąrašas ir suteikiama galimybė dirbti nuotoliniu būdu. Šioje programoje
akredituoti traumų terapeutai dirba rusų kalba*.
*Tiems,
kurie pageidauja asmeninės terapijos lietuvių kalba, bus organizuojamos
atskiros grupelės, kuriose su vertimu grupinės terapijos sesijos truks
po 2-3 valandas. Bendra grupinės terapijos sesijų trukmė – 90 val.
(atitikmuo - 1val. individualios terapijos = 3 val. terapijos grupėje).
Susitikimų skaičius – 30-45 sesijos.
.
V. INDIVIDUALIOS UŽDUOTYS.
Individualios užduotys studentams
siūlomos su tikslu, kad jie sėkmingai įsisavintų traumų terapijos mokymų
medžiagą ir ugdytų gebėjimus, atsižvelgiant į kiekvieno studento patirties ypatumus
ir pasiruošimo lygį.
PAPILDOMOS GALIMYBĖS, kuriomis gali
pasinaudoti šios programos studentai, savo asmeniniam ir profesiniam augimui.
.
Išvažiuojamieji
7 dienų trukmės intensyvai - vyksta Maskvoje.
Programa numato
galimybę dalyvauti
psichologiniuose intensyvuose: pirmame - kaip klientui, kituose -
kaip terapeutui ar klientui. Intensyvai vyksta kartą per metus (vasarą
arba žiemą) gražiose
vaizdingose vietose, kuriuose numatomas gilus pasinėrimas į savo
asmeninį
vidinį turinį, bendravimas su kolegomis, galimybė gauti papildomų
terapijos,
supervizijos valandų, o taip pat pasidalinti patirtimi, pravesti
demonstracijas
ir gauti traumos terapeuto darbo patirtį su supervizija.
Programos vadovė ir autorė – apie programą
ŽIŪRĖTI VAIZDO ĮRAŠĄ
Dalyvių atsiliepimai
|
KURSO DĖSTYTOJAI:
Programos
vadovė ir autorė -
Natalja Andreeva, psichologė, traumų terapijos, į
kūną orientuotos terapijos, sisteminės-fenomenologinės psichoterapijos
terapeutė, IKSR dėstytoja ir supervizorė, terapinių grupių vedančioji.
Plačiau apie specialistę
|
Svetlana
Jusupova - psichologė, traumų terapijos terapeutė, sisteminės-fenomenologinės
psichoterapijos, meno terapijos specialistė. IKSR dėstytoja ir supervizorė,
terapinių grupių vedančioji.
Plačiau apie specialistę |
Svetlana Aleinikova - psichologė,
psichologijos dėstytoja, traumų terapijos terapeutė, į kūną orientuotos
terapijos terapeutė, metodo „gydymas prisiminimais" fasilitatorė, žaidimų
praktikė.
Plačiau apie specialistę |
Larisa Zaguzina - psichologė, traumų terapeutė, sisteminė terapeutė, supervizorė.
Plačiau apie specialistę |
MOKYMŲ PRADŽIA: 2021 m. lapkričio 13 d.
online (ZOOM)
Mokymų datos, tvarkaraštis
MOKYMŲ KAINA
mokėjimas už mokymus -
išankstinis, dalimis (prieš kiekvieną modulį)
MODULIAI.
Vienos modulio dalies kaina - 140 Eur/16 akad. val.
Viso 5 moduliai po 2 dalis (viso 10 dalių).
PRAKTIKUMAI.
Vienas praktikumas - 50 Eur/ 6 akad. val. (viso 10 praktikumų).
6-as mod. SUPERVIZIJA-SERTIFIKACIJA - 2 dalys po 140 Eur.
VISO: mokymų ir praktikos kaina - 2180 Eur.
Asmeninė terapija individualiai (rusų k.) - 30 val. - 40 eur/val.
Asmeninė terapija grupėje (rusų k. su vertimu į lietuvių k.) - 90
val. - 35-45 eur/2-3 val. (30-45 susitikimai, konkreti kaina priklausys
nuo grupės dydžio).
Jei praleidote pirmus modulius, tačiau norėtumėte dalyvauti mokymuose,
siųskite užklausas el.paštu: info@konsteliacijos.lt
|
IŠSAMUS PROGRAMOS TURINYS PAGAL MODULIUS
1 modulis
Įvadas į
traumos terapiją. Darbo su trauma
pagrindai. Terapinė pozicija. Retraumatizacijos profilaktika. Keturfazis darbo
su trauma modelis. Diagnostikos fazė.
Stabilizacijos fazė.
Тeorija.
Šiuolaikinių traumos terapijos
metodų apžvalga. Psichinės traumos apibrėžimas. Traumos atsiradimo mechanizmas.
Traumos fiziologija. Neurofiziologijos tyrimų duomenys apie procesus,
vykstančius smegenyse psichinės traumos metu. Gynybos nuo traumos faktoriai.
Rizikos faktoriai. Traumų klasifikacija ir rūšys. Šoko, situacinės traumos ir
raidos traumos.
Pagrindiniai potrauminių
sutrikimų simptomai. Traumos pasekmės. ŪTS (Ūmus trauminis sutrikimas). PTSS (Potrauminio
streso sutrikimas). Veiksniai, turintys įtakos potrauminio streso vystymuisi. Traumos ir kitų
psichikos sutrikimų ryšys. Psichosomatiniai susirgimai, kaip traumos pasekmė. Vaikų
psichologinių traumų testavimas, tyrimas.
Traumos terapeuto pozicija,
mąstymas. Orientacija į resursus. Pozityvaus mąstymo ugdymas. Darbo su įvairiomis
traumos rūšimis specifika. Retraumatizacijos profilaktika.
Keturfazis darbo su trauma
modelis. Kontaktas ir diagnostika. Terapinių santykių ypatumai. Pagrindiniai
diagnostikos instrumentai. Simptomų įvairovė esant lėtinei traumai ir
diagnostikos sunkumai. Stabilizacija. Darbo su trauma prielaidos. Darbo su
traumuotais žmonėmis ypatumai. Atsparumas. Resursų samprata. Resursų tipai.
Traumos terapeuto resursinio mąstymo formavimas. Resursų naudojimas darbe su
trauma. Vizualizacijos technikos. Technikos, nukreiptos sukurti ir sustiprinti
kliento resursus ir savęs priėmimą. Vidinio stebėtojo ugdymas. Distancijavimosi
nuo trauminio įvykio technikos. Disociacijos požymiai. Kliento išvedimo iš
disociacijos būsenos būdai. Vizualinio-kūno darbo su resursine vieta technika.
Literatūra traumos terapijos
tema.
Praktika
Stabilizacijos darbo demonstravimas
su programos dalyviais.
Praktinės patirties įgijimas pratimuose:
• pozityvus mąstymas ir būsenos stabilizavimas,
• grįžtamasis saugumo pojūtis,
• psichohigienа,
• trauminių pergyvenimų kontrolės susigrąžinimas,
• greitas gįžimas į realybę, čia ir dabar,
• resursinės vietos sukūrimas traumuotai daliai.
2 modulis
Darbo su kūnu
galimybės traumos terapijoje. Būtinybė ir atsargumas darbe su kūnu. „Kūno
mąstymo" formavimas. Retraumatizavimo profilaktika.
Teorija
Įvadas į „į kūną orientuotą
traumos terapiją". Psichinės traumos fiziniai požymiai. Kūno rezonansas.
Išvedimo iš trauminio išgyvenimo būdai. Darbo su kūnu indikacijos ir
kontrindikacijos. Retraumatizavimo profilaktika.
Kūno resursai. Įsižeminimas. Įcentravimas.
Ribos. Ribų formavimas. Ribų rūšys. Fizinės ir psichologinės ribos.
Šoko trauma. Darbo su šokine
trauma principai. Veiksniai terapinėje sesijoje. Darbo su kūnu galimybės
dirbant su šoko trauma. Traumos verpetas. Išgijimo verpetas. Gydantis dialogas tarp dviejų būsenų.
Titravimo technika. Susiskaldymas ir perdėtas sukibimas. SIBAM modelis
(pojūtis, įvaizdis, elgesys, afektas ir prasmė) ir jo vaidmuo terapinėje
struktūroje. Trauminio sukibimo perdirbimas ir sistemos visuminės patirties
lanksčių tarpusavio ryšių atstatymas.
Išvedimo iš trauminio pergyvenimo
būdai per kūniškąjį suvokimą. Energetinės iškrovos požymiai.
Retraumatizavimo profilaktika.
Darbas su nepakeliamais išgyvenimais. Jausmų pergyvenimas, išjautimas kūne. Darbas
plečiant kūno talpą jausmų pergyvenimui.
Traumos atsiradimo mechanizmas. Darbas
su neužbaigtomis kūno reakcijomis. Neužbaigta
kovos reakcija. Kovos reakcijų kūne pasireiškimai. Darbo su agresija technikos.
Neužbaigta pabėgimo reakcija. Paruošiamieji pratimai koordinacijai.
Аgresija - kaip reakcija į
nepatenkintus poreikius. Vaizdinių naudojimas darbe su kūnu. Kūno darbas su
nepatenkintais poreikiais, naudojant gyvūno vaizdinį.
Praktika
Darbo su kūnu demonstracija su
programos dalyviais.
Praktinės patirties įgijimas pratimuose:
• vidinio stebėtojo ugdymui,
• stabilizacijai (įsižeminimui, darbui su atramomis, įsicentravimas),
• savo ribų ištyrimui,
• ryšių tarp SIBAM elementų ištyrimui,
• susijungimui su resursiniais pojūčiais kūne,
• titravimui,
• energijos pabudinimui kūne,
• kovos ir bėgimo reakcijų užbaigimui.
3 modulis
Stabilizacijos
fazė. Darbas su ego būsenomis stabilizacijos fazėje. Vaidmenų klasteriai.
Teorija
Asmenybės susiskaldymas po traumuojančios
patirties. Sveikų dalių požymiai. Traumuotų dalių požymiai. Išgyvenančių dalių
požymiai. Terapinio darbo rėmai. Darbas su vidinėmis dalimis. Darbas su
resursinėmis vidinėmis dalimis.
Darbas su sužeistomis vidinėmis
dalimis ir su joms susijusiais jausmais. Darbas su blokuojančiomis vidinėmis
dalimis. Darbas su įsitikinimais,
nuostatomis, blokuojančiais judėjimą link gyvenimo. Vidinis kliento
gyvenimo paveikslas, žemėlapis. Darbas su vidinėmis dalimis darbe su vaikais. PTSS
- potrauminio streso sutrikimo ir psichozės skirtumai. Piešimo technika su paplojimais.
Praktika
Darbo su vidinėmis dalimis demonstravimas
su programos dalyviais.
Dalyvių praktinės patirties
įgijimas pratimuose:
• psichohigienai, būklės stabilizacijai,
• resursų ir savęs priėmimo sukūrimui bei sutvirtinimui,
• patirties vientisumo pagal SIBAM modelį suvokimui,
• „Susitikimas su sužeistomis dalimis“,
• „Susitikimas su savo resursinėmis dalimis“,
• darbui su blokuojančiais įsitikinimais.
4 modulis
Konfrontacijos
su trauma fazė. Konfrontacijos su trauma prielaidos. Konfrontacijos su trauma
technikos. Ūmi potrauminė fazė, jos formos. Pagalba žmonėms, esantiems ūmioje potraumėje
fazėje.
Теоrija
Konfrontacijos fazė. Monotrauma. Kaip
dirbti su monotrauma. Darbo su monotrauma technikos. Darbas su vaikais.
Kompleksinis traumuotumas. Konfrontacijos
su trauma prielaidos esant kompleksiniam traumuotumui. Disociacijos požymiai. Darbo
su kompleksiniu traumatizavimu principai. Vidinio stebėtojo technika. Ekrano
technika. Klausimynas.
Naktiniai košmarai. Darbo su
naktiniais košmarais technikos.
Kontakto atradimo su tuo, su kuo
neįmanoma jo užmegzti fiziškai,
technikos.
Nelaimingi atsitikimai,
katastrofos. Taisyklės asmeniui, atvykusiam padėti į įvykio vietą. Kaip padėti
greičiau sugrįžti į save ir nuraminti.
Darbas su kūno saviorganizacija
pagal SIBAM modelį. Technikos, pagerinančios gebėjimą suvokti kūno pojūčius.
Šeimoje veikiantys gynybos
mechanizmai. Kūno darbas su vaikais. Struktūruoto piešimo technika.
Praktika
Darbo su kompleksiniu traumuotumu
demonstravimas.
Dalyvių praktinės patirties
įgijimas pratimuose:
• psichohigiena, būsenos stabilizavimas, saugios erdvės sukūrimas,
• išvedimas iš disociacijos būsenos,
• teisingo elgesio su klientais įsivaizduojamose traumuojančiose situacijose tyrinėjimas,
• tyrinėjimas to, kas svarbu vaikams, išgyvenusiems traumą,
• darbas su monotrauma,
• kūniško suvokimo įvairiose situacijose tyrinėjimas,
• struktūrinio piešimo technikos,
• stebėjimo technikos, esant konfrontacijai su trauma,
• ekrano technikos, esant konfrontacijai su trauma,
• laiško rašymo technikos.
5 modulis
Integracijos
fazė. Sceninės technikos įvairiose darbo su trauma fazėse. Sisteminių
konsteliacijų ir psichodramos metodų naudojimas.
Теоrija
Sisteminių konsteliacijų ir
psichodramos technikų naudojimas keturfaziame darbo su trauma modelyje individualiame
procese. Pagrindinės psichodramos technikos. Keitimasis vaidmenimis. Dubliavimas.
Veidrodis. Sisteminių konsteliacijų technikos. Pavaduojančiojo patyrimas. Kontekstų
atskyrimas. Sceniniai terapijos metodai, kaip terapinio distancijavimosi būdas.
Sceniniai darbo metodai kontakto
užmezgimo ir diagnostikos fazėje. Terapinių santykių ypatumai. Terapeuto
pozicija. Kūno rezonanso, neverbalinių kliento signalų naudojimas. Terapeuto kontrperkėlimo
jausmai diagnoztikos fazėje. Diagnostika, taikant sistemines konsteliacijas per
psichodramos vaidmenų keitimosi techniką. Disocijuotų dalių atradimas,
išreiškimas.
Darbo su emocinės, psichologinės, fizinės ir
seksualinės prievartos traumomis ypatumai.
Sceniniai darbo metodai
stabilizacijos fazėje. Užduotys. Terapeuto kontrperkėlimo jausmai
stabilizacijos fazėje. Resursinės konsteliacijos. Orientacija į resursus.
Fizikinė-kūniškoji išraiška -
kaip būdas pasinerti ir ištirti trauminį turinį. Laiko skalė. Trauminio įvykio diagnostika.
Sceniniai darbo metodai konfrontacijos
su trauma fazėje. Prielaidos konkrečios trauminės situacijos konsteliacijai. Monotrauma.
Kompleksinė trauma. Spontaniška trauminės situacijos ekspozicija. Titravimo
technika sisteminėse konsteliacijose. Darbo su resursine vieta ypatumai. Susiskaldymo
požymiai.
Konsteliacijų, psichodramos ir
darbo su kūnu integracija individualaus darbo kontekste. Darbas su inkarais,
vaizduote.
Integracijos fazė. Perėjimo į
sveiką realybę sunkumai. Vientisumas, kaip resursas. Resursinių dalių,
dalių-blokuotojų ir sužeistos dalies ekspozicija. Vidinės erdvės organizavimas
gyvenimo situacijos pagerinimui dėl konkrečios užduoties realizavimo. Subasmenybės: Suaugęs, Tėvas, Vaikas.
Kitų vidinių komponentų
integracija. Nuo traumos išgijusio žmogaus perėjimo į naują realybę ritualai.
Praktika
Konsteliacinių ir psichodramos
technikų naudojimo įvairiuose darbo su trauma etapuose individualiame setinge
demonstravimas.
Dalyvių praktinės patirties
įgijimas pratimuose:
• dalies, reaguojančios į konkretų trigerį ir pagalbos jai paieškos tyrimas,
• distancijavimosi nuo trauminio pergyvenimo technikos,
• disocijuotų dalių atradimas ir jų vaidmens vidinėje erdvėje nustatymas,
• kontekstų atskyrimai,
• susijungimas su resursais,
• terapinis suaugusios ir sužeistosios (jaunesnės) dalies atskyrimas ir darbas su sužeistąja dalimi,
• vidinių konfliktuojančių dalių suvokimas, kontaktas su jomis ir konflikto išsprendimas,
• titravimo technikos,
• vidinių komponentų integracija,
• praeities, dabarties ir ateities integracija.
6 modulis
Supervizija. Baigiamoji
sertifikacija.
Gautų įgūdžių įtvirtinimas. Praktinis
darbas prižiūrint supervizoriui su proceso analize. Baigiamasis sertifikavimas.
Ypatingas
dėmesys skiriamas studentų supratimui apie terapinės pozicijos ypatumus, gebėjimus
naudoti gautas žinias, kreiptis pagalbos, rūpintis savimi ir gebėjimas tinkamai
apsieiti su jo asmeniniu vidiniu turiniu.
REGISTRACIJA
Grįžti į pradžią
|
MOKYMŲ DATOS, TVARKARAŠTIS
Jei praleidote pirmą (-us) modulį (-us), tačiau norėtumėte dalyvauti mokymuose, siųskite užklausas el.paštu: info@konsteliacijos.lt
Mokymų moduliai vyks šeštadieniais ir sekmadieniais, 10-19 val.
Praktikumai - šeštadieniais, 10-16 val.
1 MODULIS
1-a dalis – 2021 m. lapkričio 13-14 d. (Svetlana Jusupova)
Praktikumas (1.1.) – 2021 m. gruodžio 11 d. (Svetlana Jusupova)
2-a dalis – 2022 m. vasario 5-6 d. (Svetlana Jusupova)
Praktikumas (1.2.) – 2022 m. vasario 26 d. (Svetlana Jusupova)
2 MODULIS
1-a dalis – 2022 m. kovo 19-20 d. (Svetlana Aleinikova)
Praktikumas (2.1.) – 2022 m. balandžio 9 d. (Svetlana Aleinikova)
2-a dalis – 2022 m. gegužės 21-22 d. (Svetlana Aleinikova)
Praktikumas (2.2.) – 2022 m. birželio 11 d. (Svetlana Aleinikova)
3 MODULIS
1-a dalis – 2022 m. rugsėjo 10-11 d. (Natalja Andreeva)
Praktikumas (3.1.)– 2022 m. spalio 15 d. (Natalja Andreeva)
2-a dalis – 2022 m. lapkričio 12-13 d. (Natalja Andreeva)
Praktikumas (3.2.) – 2022 m. gruodžio 17 d. (Svetlana Jusupova)
4 MODULIS
1-a dalis – 2023 m. sausio 28-29 d. (Svetlana Jusupova)
Praktikumas (4.1.) – 2023 m. vasario 18 d. (Larisa Zaguzina)
2-a dalis – 2023 m. kovo 11-12 d. (Svetlana Jusupova)
Praktikumas (4.2.) – 2023 m. balandžio 1 d. (Larisa Zaguzina)
5 MODULIS
1-a dalis – 2023 m. gegužės 20-21 d. (Larisa Zaguzina)
Praktikumas (5.1.) – 2023 m. birželio 17 d. (Larisa Zaguzina)
2-a dalis – 2023 m. liepos 1-2 d. (Larisa Zaguzina)
Praktikumas (5.2.) – 2023 m. rugsėjo 2 d. (Larisa Zaguzina)
6 MODULIS. Supervizija. Baigiamoji
sertifikacija.
1-a dalis – 2023 m. rugsėjo 30-spalio 1 d. (Natalja Andreeva)
2-a dalis – 2023 m. lapkričio 25-26 d. (Natalja Andreeva)
REGISTRACIJA
Grįžti į pradžią
|
psichologė-psichoterapeutė
Natalja Andrejeva apie autorinę mokomąją programą INTEGRATYVIOJI TRAUMŲ TERAPIJA:
ŽIŪRĖTI VAIZDO ĮRAŠĄ
Aš pati praėjau keletą traumų terapijos
mokymų programų. Pirmoji programa buvo orientuota į kūną - somatinis patyrimas
pagal Peter Levine. Joje aš gavau labai daug patirties kaip klientė ir
pamačiau, koks nuostabus dalykas yra darbas su kūnu, ypač dirbant su
ikiverbalinėmis traumomis, iki kurių jokiu kitu būdu nenusigausi.
Toliau aš praėjau darbo su vaizduote
programą. Joje buvo darbas būtent su vaizdiniais. Ir aš jutau, kaip prie viso
to trūksta kūno, tiesiog labai trūko.
Ir kokiose programose aš besimokiau,
man visuomet kažko vis trūkdavo - t. y. nepavykdavo sukurti visuminio darbo su
trauma modelio vaizdinio. Ir man iškilo sąmoninga užduotis - pačiai sukurti šį
pilną darbo su trauma modelį. Rezultate - palaipsniui gimė ši programa, kuri
savyje talpina ir darbą su kūnu, ir su vaizdiniais, ir sceniniais darbo
metodais: psichotrauminiais, konsteliaciniais.
Iš tiesų, technikos, kurios yra
taikomos - tai dar ne svarbiausia. Todėl, kad traumų terapijoje galima taikyti
pačias įvairiausias technikas: kokį metodą bežinotum ir būtum įvaldęs, viską
gali atnešti į traumų terapiją ir atvirkščiai - iš traumų terapijos į savo
metodą.
Klausimas: kuo skiriasi traumų
terapeutas nuo įprasto psichoterapeuto?
Tai pozicija - terapine pozicija. Žinojimas,
kas yra trauma, kokie jos mechanizmai, kas vyksta su žmogumi, pergyvenančiu
traumą (kokie procesai vyksta smegenyse ir t.t) - labai svarbus komponentas, kuris padeda
terapeutui suprasti, kaip elgtis. Pirmame plane - saugumas.
Nedaug reikia, kad traumuotas žmogus
pasijustų nesaugiai. Koks nors tiesus klausimas, pokštas, provokacija ar kt.
gali išprovokuoti nesaugumo jausmą, todėl čia turi būti ypatingas elgesys - viskas
orientuota į saugumą. O sukurti saugius santykius su traumuotu žmogumi būna ne
taip paprasta, nes jei žmogus turi didelę nesaugumo santykiuose patirtį, tai
patys santykiai tampa trigeriu. Todėl terapinė pozicija - tai buvimas „aš su
tavimi". Kai kontrolė atiduodama žmogui.
Ne visuose metoduose tai priimtina.
Čia turi būti visiškas tikslumas ir aiškumas.
Traumoje kontrolė pilnai prarandama ir
mums nėra reikalo provokuoti traumuoto žmogaus, kad jis imtų jausti įtampą.
Dėl šios priežasties, kuo
daugiau kontrolės žmogus turės - tuo saugiau jis jausis.
Šį paprastą žodį „buvimas", nelabai
paprastai kartais mums pavyksta įsisavinti. Ypatingai jauniems, pradedantiems
terapeutams, kuriems visuomet norisi kažką padaryti, padėti. Jie nesupranta,
kad tiesiog buvimas - „aš čia dėl tavęs", daug ko vertas.
Dauguma klientų neturėjo tėvų dėmesio
vaikystėje, o čia ir dabar, šią valandą
ar pusantros (kiek kas dirba) - aš čia dėl tavęs. Ir man įdomu viskas, kas su
tavimi vyksta. Ši dalis - tai pagrindas, ant kurio vėliau gula visos technikos.
Kad ir koks gabus bebūtų studentas,
šauniai įsisavinantis visas technikas, tačiau jei jis negeba sulėtinti savo tempo,
sustoti ir apskritai nustoti ką nors daryti, o tiesiog būti su žmogumi, - tuomet
bus labai sunku tapti traumų terapeutu.
To mes visąlaik ir mokomės. Todėl
traumų terapeuto pozicija - tai tiesiog kvintesencija.
Programos užduotis - ne tiesiog suteikti
žinių, o ir išleisti kompetetingus traumų terapeutus. Galbūt jie bus dar tik pradedantys,
tačiau svarbiausia - jie jau bus įsisavinę traumų terapeuto poziciją. Visa kita
- patirtis - ateis su laiku. Svarbiausia - atsargumas ir rūpestingumas. Ir
darbas su savo agresijos įsisąmoninimu. Todėl, kad klientai, kurie patyrė
prievartą, labai dažnai tikrina, provokuoja ir terapeutas gali jausti tuos
pačius jausmus (pvz., agresiją), kuriuos jautė tėvai vaiko atžvilgiu. Dėl to,
labai svarbu turėti kontaktą su savo paties agresija, kad netraumuotume
kliento.
Be abejo, mes turime teisę į savo
jausmus, tačiau aš čia, dabar - dėl kliento, todėl klausimas: kaip man
tvarkytis su savo jausmais, kad pasirūpinčiau ir savimi, ir klientu?
Pagrindinė užduotis - tai, ko mes dar
iškart mokomės programoje - tai rūpintis savimi - ta savo dalimi, kuriai reikia
rūpesčio. Pradžioje tą ištyrinėjame. Vienas, jau ilgai dirbantis psichoterapijos
srityje, supranta apie save daugiau, o kitas - gal ir nelabai supranta. Svarbu skirti
komfortą ir diskomfortą: nuo ko man dabar kažkaip nelabai gerai? Tam, kad
nelaukti, kol taps visai blogai, o jau dabar atsekti, kas šiuo metu su manimi
ne taip, ir ką aš galiu dabar dėl savęs padaryti. Nes vėliau, traumų terapeuto
užduotis - viso to mokyti klientą. Jei žmogus geba savimi rūpintis, kokios
tuomet problemos gali būti? Jokių.
Rūpintis savimi - tai nereiškia, jog
aš viską dėl savęs darau pats. Tai reiškia - kad aš suprantu savo poreikius ir
žinau, kur, į ką kreiptis, jei man reikalinga pagalba ir gauti šią pagalbą -
gebėti ją priimti. Tai, vėlgi, darbas su trauminiu prisirišimu, nes daugumai
žmonių, kurie turi prieraišumo sutrikimų, sunku imti: sunku priimti pagalbą,
prašyti pagalbos.
Visos programos eigoje, mes mokomės daug
resursinių technikų, praktiškai taikydami jas sau. Svarbi užduotis -
pertvarkyti savo mąstymą tokiu būdu, kad pirmiausiai matytume ne traumą, o
kliento resursus: iš kur jam padėti juos gauti; pamatyti, kur jame yra
energija, ir tikėti, kad jis turi resursų.
Be abejo, studentai tą praeina per
save - visus pratimus mes atliekame praktiškai taikydami sau.
Programos eigoje, studentai įgyja
asmeninį stabilumą ir daugelis sako, kad pasikeitė jų pačių gyvenimas - po traumų
terapijos mokymų atsiranda kažkokia kita gyvenimo kokybė.
Ir nors aš norėčiau išauginti
nuostabius traumų terapeutus, tačiau jei kažkuris ir neis dirbti traumų
terapeutu, jis jau bus daug sveikesnis žmogus, kuris gebės pasirūpinti savimi ir
galbūt tinkamiau reaguoti į traumuotus artimuosius, pažįstamus.
Programa ganėtinai ilga - 2
metai. Dėl to, kad mes negalime dirbti greitai - kadangi dirbame per save, mums
labai svarbu spėti visa tai „suvirškinti". 2 metų bėgyje mes turime pakankamai
laiko ir teorijai, ir praktikai. Ir visa tai apjungiama resursiniais pratimais.
Ir tai labai svarbu.
Ir galbūt to, ko man trūko kitose
programose, kuriose aš mokiausi - tai yra šis savalaikis resursų radimas. Nes
kai aš girdžiu apie traumą, manyje iškyla mano asmeninės traumos, parodydamos
savo veidą ir aš visa tai imu pergyventi. Jei aš nelabai gebu valdyti šį
procesą, o daugelis studentų nelabai geba tą valdyti ir nežino, ką tokiu atveju
daryti, - tada aš išvis nesugebėsiu mokytis.
Aš pakankamai seniai vedu šią
programą, ir visuomet galvojau, kaip ją padaryti lengviau įsisavinamą, nes kas
eina mokytis traumų terapijos? Greičiausiai tie, kuriuos domina trauma ir kurie
yra su ja susidūrę. Vadinasi, jų biografijoje labai daug nepaprastų dalykų. Dėl
to pasakojimas apie traumą gali visa tai iškelti. Todėl visą laiką ieškojau
galimybės, kaip sudaryti programą taip, ir kaskart ją vis pertvarkau, papildau,
kad tarp visos tos medžiagos būtų vis daugiau ir daugiau resursų.
Ir labai dažnai gaunu tokį grįžtamąjį
ryšį iš studentų, jog daugelis jų manė, kad čia bus vien apie traumas ir ruošėsi
būti toje įtampoje - strese. O paaiškėjo, kad mes labai daug kalbame apie
resursus ir atliekame tiek daug resursinių pratimų, kad žmonės tiesiog šoke nuo
to: „O, pasirodo, tai ne apie traumų iškapstymą traumų terapijoje, o apie
resursus. Aš išeinu su žymiai daugiau asmeninių resursų negu atėjau". Apskritai
- toks ir yra tikslas.
Privalomas dalyvavimas intervizinėse
grupėse ir asmeninėje terapijoje. Ši sąlyga atsirado iš praktikos. Be asmeninės
terapijos dauguma žmonių tiesiog neišlaiko ir išeina. Ne todėl, kad jie kvaili
ir nesupranta, o dėl to, kad psichika neišlaiko tiek daug kalbėti apie traumas.
Iškyla asmeninės patirtys - būtent tam ir skirtos asmeninės terapijos valandos.
Žmogus, įvykdęs visas sąlygas, gauna
sertifikatą, ir aš galiu pasakyti, jog praktiškai galiu būti rami dėl jo. Ir
netgi dėl jo klientų.
REGISTRACIJA
Grįžti į pradžią
|
Dalyvių atsiliepimai po Nataljos Andrejevos seminaro
„Psichologinės vaikystės traumos suaugusiame“, 2020 m.:
Seminaras buvo labai naudingas, informacija reikšminga ir pritaikoma darbe. Mokymai viršijo lūkesčius, padėjo giliau pažinti save, praplėsti žinias. Mokymų metu sulaukiau daug naudingų lektorės pastebėjimų ir konkrečių patarimų, naudingų konsultaciniam procesui.
Natalija nuostabus, atviras, šiltas ir nuoširdus žmogus, mokymų metu „gyvai“ dėstė medžiagą, dalinosi patirtimi. Jaučiasi didelė praktinio darbo patirtis, svarbus buvo buvimas su ja „čia ir dabar“. Noriu labai padėkoti Nataljai, tikiuosi kad jai patiko Lietuva, Vilnius, kad šis susitikimas buvo ne paskutinis. Labai norisi semtis tiek žinių, tiek praktinių patarimų iš Nataljos.
Olga B., psichologė
Pradėsiu nuo to, kad nesu psichologė terapeutė, bet atvažiavau, nes jau seniai jaučiau, kad pati turiu vaikystės traumų, o dabar ir abu mano vaikai kenčia.
Seminaras tikrai buvo produktyvus. Medžiaga išdėstyta paprastai ir aiškiai. Pati dėstytoja šiltas ir gilus žmogus. Pačiai pavyko atpažinti kai kurias fazes pas save pačią ir pas vaikus.
Rūta M.
Labai patenkinta šiuo seminaru. Tema labai aktuali ir plati, daug išdėstyta svarbių ir praktinių žinių per trumpą laiką.
Dar ir po seminaro atėjo daug suvokimų, kurie pravers ir mano asmeninėje praktikoje.
Lektorė labai nuoširdi. Informacija lengvai suprantama, nes perteikta žmogaus, kuris pats praktiškai praėjo sunkų vaikystės traumų gydymosi kelią.
Vilija P.
• Seminaras pateisino mano lūkesčius. Man buvo aišku ir suprantama, kas kokiam vystymosi etape nutinka ir kokios problemos toliau vargina žmogų jo gyvenime, kokiomis temomis dažniausiai kreipiasi pas terapeutą.
• Nors tema pakankamai sunki, seminaro vedančioji buvo gyva, struktūruota ir manau tiek kiek įmanoma perdavė savo patirtį ir žinias. Seminaro vedančioji man asmeniškai labai patiko: be galo šiltas, jautrus, dėmesingas ir charizmatiškas žmogus.
• Klausimų neturiu, bet man pačiai būtų įdomu toliau plėtoti šią temą labiau iš praktinės pusės: kaip dirbti su klientu patyrusį vienokią ar kitokią traumą vaikystėje, kokios esminės klaidos pasitaikančios, kiek pats terapeutas turi būti pasiruošęs dirbti su traumomis ir panašiai.
Ačiū ir lauksiu Jūsų kitų seminarų!
Edita M., psichoterapeutė
- Seminaras tikrai pateisino mano lūkesčius, juos net viršijo, labai įdomi, aktuali tema, seminaro metu gautos žinios dar labiau praplėtė turimas žinias, davė pamąstymų ir naują požiūrį į traumos aspektus.
- Vedančiosios darbą vertinu labai teigiamai, matosi, kad Natalja labai myli savo darbą, sužavėjo jos begalinis rūpestis žmonėmis, noras jiems padėti, jautrumas, nuoširdumas bei profesionalumas.
- Organizaciniai dalykai buvo gerai sutvarkyti, ačiū labai, kad organizuojate tokius vertingus seminarus!!!
Agnieška R., psichologė
|
|
KVIEČIAME MOKYTIS KITOSE MŪSŲ PROGRAMOSE
SISTEMINĖ FENOMENOLOGINĖ PSICHOTERAPIJA,
KONSULTAVIMAS IR ŠEIMOS KONSTELIACIJOS
Bazinis konsultanto kursas
2022-2024 m. ... Skaityti plačiau apie mokymų kursą
|
*Įmoka/avansas už seminarą grąžinama tais atvejais, kai seminaras neįvyksta arba perkeliamas kitai datai
ir naujoji data Jums nebetinka.
Visais
kitais atvejais įmoka/avansas negrąžinami. Jei
apmokėję už seminarą, nebegalite jame dalyvauti, vietoje Jūsų jame
dalyvauti gali kitas žmogus arba galite dalyvauti kitame mūsų seminare,
užsiėmimuose
ar mokymuose. Arba už šią sumą galite įsigyti prekių
(knygų, psichologinių kortų, paskaitų įrašų) PARDUOTUVĖ
|
|
|
|